کد خبر: 1220419
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
واترپلوی جوانان به بالاترین سطح رسیده است
نایب‌قهرمانی تیم جوانان واترپلوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا یک نتیجه فوق‌العاده از تیم و رشته‌ای بود که کمتر مورد توجه مسئولان ورزش کشور قرار گرفته است
حامد قهرمانی
 جوان آنلاین: نایب‌قهرمانی تیم جوانان واترپلوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا یک نتیجه فوق‌العاده از تیم و رشته‌ای بود که کمتر مورد توجه مسئولان ورزش کشور قرار گرفته است. تیمی که باید حالا خود را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کند. شنا به عنوان یک رشته پایه و مدال‌آور در مسابقات المپیک و آسیایی همواره مورد غفلت قرار گرفته و آنطور که باید و شاید دیده نشده است. با وجود این ورزشکاران این رشته در سه بخش شنا، شیرجه و واترپلو هر بار که در مسابقاتی حضور داشته‌اند با آخرین توان برای سرافرازی نام ایران رقابت کرده‌اند و به‌رغم کمبود‌های فراوان نسبت به رقبا باعث شگقتی و افتخار‌آفرینی شده‌اند. مسابقات شنای قهرمانی جوانان آسیا در فیلیپین هم از این قاعده مستثنا نبود. بعد از درخشش شناگران و شیرجه‌رو‌های جوان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ، تیم واترپلوی جوانان هم با هدایت علی پیروزخواه خوش درخشید و با شکست قدرت‌هایی نظیر قراقستان و چین نشان داد از چه پتانسیل بالایی برخوردار است. تنها تیمی که توانست جلوی جوانان ایران قدعلم کند ژاپن بود که در دیدار فینال ایران را برد. هرچند که این تیم هم در مقابل جوانان ایران به سختی پیروز شد. علی پیروزخواه، سرمربی تیم واترپلوی جوانان ایران بعد از افتخار‌آفرینی شاگردانش می‌گوید: «البته این نخستین بار نبود که واترپلوی جوانان ایران در آسیا مدال‌آور می‌شد. تیم واترپلوی جوانان ایران در فیلیپین به معنای واقعی کاری کرد، کارستان. نایب‌قهرمانی به دست آمده ارزش قهرمانی داشت. باید همه کمک کنند تا این مسیر ادامه داشته باشد.»
وی در ادامه به مهر گفت: «امروز مسابقات واترپلوی جوانان آسیا به بالاترین سطح خود رسیده و برای همه کشور‌هایی که در ورزش‌های آبی آسیا فعالیت دارند، کاملاً شناخته شده است. تیم‌ها با بهترین تدارکات و آمادگی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. تیم‌ها با چند ماه آماده‌سازی متوالی و مستمر وارد مسابقات شده بودند. در میان آن‌ها قزاقستان کمترین آماده‌سازی را داشت، اما همین تیم هم خیلی بیشتر از ما در اردو و تمرین بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار